26 Januari - Reisverslag uit Malta, Malta van Lobke Riet - WaarBenJij.nu 26 Januari - Reisverslag uit Malta, Malta van Lobke Riet - WaarBenJij.nu

26 Januari

Door: Lobke van Riet

Blijf op de hoogte en volg Lobke

26 Januari 2016 | Malta, Malta

De laatste week van Januari. Mijn eerste maand zit er alweer bijna op. Gisteren en vandaag mijn eerste dagen als concierge bij mijn stage bedrijf. Ik zal even uitleggen wat dit inhoud. Het is een balie waar gasten naar toe kunnen komen voor bijna al hun vragen. De meesten vragen gaan over hoe kan ik naar het centrum van Valletta of wat is het wifi wachtwoord. Maar hiernaast komt er nog zoveel meer bij kijken. Er komen ook veel mensen informatie vragen voor excursies, leuke dag tripjes, goeie restaurants, openingstijden van museums en nog veel meer. Voor mij dus best moeilijk omdat ik zelf Malta ook nog aan het ontdekken ben en ik eigenlijk nog vrij weinig weet. Maar ik kom elke dag veel meer te weten over het prachtige eiland !

Naast al deze vragen van gasten gaat er ook nog een telefoon af. Dit kunnen gasten zijn die bijvoorbeeld bellen vanuit hun kamer om te vragen of ze een adapter kunnen krijgen of extra shampo of wat dan ook. Als ik de telefoon op moet nemen vindt ik dat best spannend. ten eerst omdat ik echt eerst een zin moet uitspreken zoals : goodmorning, concierge lobke speaking how may i help you ? Dit moest ik vandaag onthouden en zeggen als ik de telefoon op nam. Ik ben dan zo bezig met hoe ik engels ga praten en als ik maar niks fout zeg want ja mensen betalen gewoon veel geld voor hun verblijf. Het moet gewoon goed zijn ! Maar ik doe me best en vandaag ging het best goed ! ook al wat nederlandse gasten gehad dat is altijd leuk !!

Het klinkt best als een drukke baan maar omdat ik nog niet zoveel weet sta ik nog best veel stil omdat ik vooral goed moet luister en kijken wat iedereen doet. Zoon dag van 8 uur lang en dan alleen maar stil staan achter een balie nou ik voel me voetjes wel !! Als ik bij stelleplas of Binnenhof werk dan ben je condstand in beweging, nou dat heb je hier niet dus dat is best even wennen. Morgen ben ik lekker een dagje vrij dus dan kunnen me voeten even lekker relaxe. Maar als het lekker weer is ga ik denk ik toch weer veel lopen want ik hou er echt van om lekker langs het water te lopen ! lekker nergens aan denken en genieten van het mooie uitzicht !

Precies vanaf morgen duurt het nog maar 2 weekjes voor mijn grote liefde komt !!!! Morgen even vrij vragen voor een aantal daagjes want ik wil natuurlijk wel mijn vriendje kunnen zien !!!

Dit was het weer voor vandaag ! byeeeeeeee

  • 29 Januari 2016 - 20:37

    Annemieke:

    Hee Lobke,
    Ik zit nu ook aan het water je stukje te lezen, lekker warm hier ook! (Floor heeft zwemtraining ;-) )
    Zo leer je zeker snel, maar ja.. die voeten bewegen niet veel zo. Komt nu wel heel snel dichtbij he, dat Rick langskomt. Ook weer leuk om naar uit te kijken! Veel werken dan nu, dan heb je vast wel dagje vrij dan!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Lobke

5,5 maand front office stage bij Grand hotel Excelsior in Malta.

Actief sinds 02 Jan. 2016
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 7529

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 17 Juni 2016

Mijn stage naar Malta

Landen bezocht: